اسرار قرآن . . .
قرآن نور است – قرآن هدایت است – قرآن معصوم است . قرآن امام و مقتدی راهنماست .
سم الله الرحمن الرحیم
قرآن – مراتب عصمت
لا یاتیه الباطل من بین یدیه ومن خلفه – هدی للمتقین
قرآن نور است – قرآن هدایت است – قرآن معصوم است . قرآن امام و مقتدی راهنماست .
از خصوصیات خاصه این کتاب عزیز این است که هدایت گری و نوریتش در هیچ مرتبه ای از مراتب متوقف نمی شودو به هیچ جهت و برای هیچ مرتبه ای از مراتب نقص و جهل نیست این خاصیت الهی نتیجه اش این می شود که اولا برای همه کس و برای همیشه این کتاب هدایت باشد و تمام انسان ها در تمام دوران ها و مکان ها و زمان ها از آن کسب نور نمایندو این خود معجزه ای بزرگ است که در خطاب الهی به هیچ و جه مخاطب موثر نبوده و خطاب به انسان بما هو انسان و مومن بما هو مومن است .
ثانیا : که به نظر ما مهمتر از قبل است اینکه برای هیچ چیز و هیچ جهت از جهات و شئون زندگی جهل آفرین نیست ؟! معنای العلم هو حجاب الاکبر را قبلا گفتیم که خلاصه اش اینکه دیدن هر چیزی مستلزم ندیدن چیزی دیگری است . لذا در تمام علوم و فنون پدیده ای مشترک وجود دارد و آن اینکه با بازشدن دریچه ای از علم و با نگریستن به جهتی از جهات عقل انسان به جهات دیگری و دید انسان نسبت به زوایای دیگری دچار نوعی کوری و کری می گردد این پدیده گرچه در بعضی موارد به نظر اولیه مردود جلوه می کند اما با نگاهی دقیق روشن می شود که هر کتابی و هر دفتری و هر دانشی و هر عالمی و هر خیالی و هدفی و حرکتی وهر چیز دیگر از قبیل این امور اشتغال به آن نوعی یک جانبه نگری و غفلت از امور دیگر را به دنبال دارد گرچه این پدیده در علوم و فنون مختلف شاید یکسان نباشد اما اصل آن وجود دارد اما درقرآن این پدیده ابدا وجود ندارد البته به شرط قرائت ، (دقت شود ) قرآن که کلیاتش جزئی و جزئیاتش کلی است از دو جهل وخط کلی گویی و جزئی نگری مصون و قاریش را نکات و دقائق و اصول و مهمات در آن واحد می آموزد . کتابی است که قاریش با قرائت آن به هیچ وجه از وظائف و حقوق و جریانات سیاسی ، اخلاقیات و هزار شان از شئون انسانی خویش غافل نمی گردد . دشمن شناسی را تقویت خود شناسی را تصحیح و جامعه شناسی را ترمیم می کند. کلمه به کلمه ، سطربه سطر ، آیه به آیه در حال نقص وابطال ، اثبات واحیاء است .
آری نور است سراسر نوراست ، نور علی نوراست در هیچ جهتی از جهات پرده افکن نیست باید بترسند دشمنان ما از ترویج این کتاب و معارف آن ، گفت تا این کتاب در دست مسلمین است ما را به آنان راهی نیست .